Netto, det er hér det sker!

Netto…

 

Hvis nogen troede at I netto går man ind, går lidt rundt, fylder kartofler og kattemad i en kurv og betaler og går ud igen..så tog de fejl..

I dén grad fejl!

I Netto er undertegnede jævnligt oberveret syngende og i godt humør, eller underholdende køen med anekdoter…

I Netto kan man finde nye venner, og man kan finde en helt ny livsstil hvis det er dét man er ude efter, i Netto kan man orientere sig om de nyeste trends indenfor mode, nå ok, om de forrige trends så..men trends er vel trends…;-)

I Netto kan man finde inspiration… gode bøger og mindre gode bøger…

I Netto kan man observere danmarks befolkning gå shop amok om fredagen, eller lige inden påske, eller lige efter påske sådan set også  ( selvom butikken har åbent stort set altid i nærmest døgndrift..)

i Netto kan man se den virkelighed der langt overgår både Paradise Hotel og hvad de ellers hedder alle de der programmer der er lagt an på at lade smukke unge  mennesker gå op i limningen afsnit efter afsnit…

og alle de krimier der er skrevet siden papiret blev opfundet!

Idag oplevede jeg for eksempel et rasende skænderi mellem to pæne damer… det fremgik ikke af råbene hvad det egentlig handlede om, udover at den ene klart var en idiot og det var den anden i hvert fald også..mente de… og så et eller andet med nogen andre som også havde gjort et eller andet? Whatever… Dét gik ikke stille for sig da!

 

Jeg tænkte hurtigt at nu står jeg lige lidt her og så kan jeg komme hen til køddisken om et øjeblik, næææææ…

og ligefrem rart er det jo ikke med alle de raserivibrationer i rummet..det tiltrak sig da også opmærksomhed, dog ikke fra Nettos personale som ikke var at se…

Men fra andre kunder der vejrede underholdning i verdensklasse…

jeg ville sådan set gerne have overstået mine indkøb og forsøgte høfligt at bede de to arrige damer om at dæmpe sig en anelse og lade os andre komme hen til køddisken, men fik en grim håndhilsen… det var tydeligt at hér foregik noget meget vigtigt!

Jeg fortrak lidt og afventede slagets gang, der annede sig en kødrand om de krigeriske damer… der tilsyneladende faktisk næsten nød opmærksomheden og mange gode bandeord og anklager føg nu gennem luften … tilskuerne vejrede blod…

men efter ca tyve minutter da de to damer var løbet tør for skældsord… gik dampen af dem og de skiltes uden dog at havde fundet en vinder…

Jeg fik mit kød, mit gode humør vendte tilbage såsnart jeg kom ud i den friske luft igen,  og jeg lo lidt for mig selv ved tanken om at de to damer måske allerede var blevet gode venner igen og enige om at hende kællingen med det lyse uglede hår og den slidte lærredsjakke bare var for meget!

 

 

 

 

Om teakl
Undres og længes og vrøvler i eet væk... verden er kraftedemig stor! Livet sært og fuldt af tildragelser og underlige mennesker med mærkelige meninger om alt.. min egen mening er naturligvis ufejlbarlig!

Skriv en kommentar